Τέκνα ἐν Κυρίῳ ἀγαπητά,
Ἑορτάζουμε σήμερα τήν μετά θείας δόξης ἀνάληψη τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ στούς οὐρανούς πού ἔγινε στά περίχωρα τῆς Βηθανίας.
Μετά τήν Ἀνάστασή Του, ὁ Χριστός ἐνῶ συνομιλοῦσε μαζί μέ τούς μαθητές Του καί ἔδινε τίς τελευταῖες ἐπί γῆς ἐντολές Του, εὐλογῶντας τους, ἐπήρθη στά ἄνω, δηλαδή, ἀνελήφθη σιγά – σιγά στούς οὐρανούς, ἐν μέσῳ μιᾶς φωτεινῆς νεφέλης, σάν νά καθόταν σ' αὐτή, ὡς ἔνδοξη βασιλική ἅμαξα.
Καί τήν στιγμή ἐκείνη, οἱ μαθητές ἔμειναν κυριολεκτικά προσηλωμένοι, ἀμίλητοι, μέ δέος νά Τόν βλέπουν, νά Τόν ἀτενίζουν, ὁπότε ἐμφανίστηκαν δύο ἄγγελοι λευκοφοροῦντες πού εἶπαν: «Ἄνδρες Γαλιλαῖοι, τί ἑστήκατε ἐμβλέποντες εἰς τόν οὐρανόν; οὗτος ὁ Ἰησοῦς ὁ ἀναληφθείς ἀφ' ἡμῶν εἰς τόν οὐρανόν, οὕτως ἐλεύσεται, ὅν τρόπον ἐθεάσασθε αὐτόν πορευόμενον εἰς τόν οὐρανόν» (Πράξ. 1,11). Δηλαδή, ἄνδρες Γαλιλαῖοι, γιατί στέκεσθε καί παρατηρεῖτε μέ βλέμμα ἀκίνητο στόν οὐρανό; Ὁ Ἰησοῦς, Αὐτός, ὁ ὁποίος ἀνελήφθη ἀπό σᾶς στόν οὐρανό, θά ἔλθει κατά τόν ἴδιο τρόπο μέ τό σῶμα Του, καθήμενος πάνω σέ σύννεφο, ὅπως καί τώρα γεμᾶτοι θαυμασμό καί κατάπληξη τόν εἴδατε νά πηγαίνει στόν οὐρανό.
Ὡστόσο, ἀξίζει νά μείνουμε περισσότερον στά λόγια αὐτά τῶν ἀγγέλων καί νά τά προσέξουμε διότι αὐτά, ἀναφέρονται στήν Δευτέρα Παρουσία τοῦ Χριστοῦ στόν κόσμο. Λέγουν οἱ ἄγγελοι: «Οὕτως ἐλεύσεται». Δηλαδή ὁ τρόπος τῆς ἐπανόδου, θά εἶναι ὅμοιος πρός τόν τρόπον τῆς ἀναλήψεως. Ὁρατός μετά τοῦ σώματός Του καί μέσα στή νεφέλη ὁ Χριστός θά ἔλθει. Καί θά ἔλθει, γιά νά κρίνει ὅλη τήν οἰκουμένη, ὅλους τούς ἀνθρώπους, ὡς Δίκαιος Κριτής. Εἶναι ὁ Δικαιοκρίτης Χριστός.
Ἐνῶ δέ, ἡ πρώτη παρουσία Του, ἐπί τῆς γῆς, ἦταν ὡς νήπιον, στό σπήλαιο τῆς Βηθλεέμ καί μέ ταπείνωση, τώρα, ἡ δευτέρα ἔλευσίς Του θά εἶναι ἐν θριάμβῳ καί δόξῃ ἐν ὅλῳ τῷ μεγαλείῳ τῆς θεότητος Αὐτοῦ, συνοδευομένη ὑπό τῶν ἀγγελικῶν δυνάμεων.
Ὁ χρόνος βέβαια τῆς Δευτέρας Παρουσίας Του εἶναι ἄγνωστος, γι' αὐτό καί γίνεται ἡ σύσταση νά εἴμεθα πάντοτε ἐν ἐγρηγόρσει. «Γρηγορεῖτε οὖν, ὅτι οὐκ οἴδατε τήν ἡμέραν οὐδέ τήν ὥραν ἐν ἦ ὁ υἱός τοῦ ἀνθρώπου ἔρχεται» (Ματθ. 25,13). Θά προηγηθοῦν καί ὡρισμένα σημεῖα τῆς Δευτέρας Παρουσίας Του, ὅπως εἶναι ἡ κήρυξη τοῦ Εὐαγγελίου εἰς πάντα τά ἔθνη, ἡ ἔξαρση τῆς ἀπό τοῦ Θεοῦ ἀποστασίας τῶν ἀνθρώπων καί ἄλλα γεγονότα καί εὐθύς, μετά τήν ἔνδοξο αὐτή Δευτέρα Παρουσία Του καί τήν κοινή ἀνάσταση τῶν νεκρῶν, θ' ἀκολουθήσει ἡ τελική κρίση πάντων τῶν ἀνθρώπων ἀλλά καί ὁ χωρισμός τους, δηλαδή ἀπό τό ἕνα μέρος οἱ δίκαιοι καί ἀπό τό ἄλλο οἱ ἁμαρτωλοί.
Ἀγαπητοί μου χριστιανοί,
Ὅλα αὐτά μᾶς προετοιμάζουν καί μᾶς προειδοποιοῦν. Καί διαπιστώνουμε ὅτι μεταξύ τῆς ἀναλήψεως τοῦ Κυρίου καί τῆς ἐν δόξῃ δευτέρας ἐλεύσεώς Του, δέν παρεμβάλλεται κανένα ἄλλο γεγονός ἐκτός τῆς Πεντηκοστῆς. Θά ἔλθει, λοιπόν, καί πάλιν ὁ Κύριος καί θά μᾶς κρίνει. Νά προσέχουμε πώς διάγουμε τόν βίον μας. Ὅχι μέ ἁμαρτωλές καί ἀσεβεῖς πράξεις, ἀλλά νά εἴμαστε πάντοτε μέ φόβο Θεοῦ καί εὐλάβεια. Νά δίνουμε ἔτσι μεγάλη σημασία καί ἀξία στή πνευματική μας ζωή, ὥστε νά κερδίσουμε τόν Παράδεισο ὅλοι μας, καί ἐκεῖ, νά ὑμνοῦμε καί νά δοξολογοῦμε αἰώνια τόν Χριστό μας. ΑΜΗΝ.
Μετά πολλῶν πατρικῶν εὐχῶν
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
† Ο ΜΑΝΗΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ Γ’